Get the up-to-date contrato de renta 2024 now

Get Form
contrato de renta Preview on Page 1

Here's how it works

01. Edit your form online
01. Edit your form online
Type text, add images, blackout confidential details, add comments, highlights and more.
02. Sign it in a few clicks
02. Sign it in a few clicks
Draw your signature, type it, upload its image, or use your mobile device as a signature pad.
03. Share your form with others
03. Share your form with others
Send it via email, link, or fax. You can also download it, export it or print it out.

How to quickly redact Contrato de renta online

Form edit decoration
9.5
Ease of Setup
DocHub User Ratings on G2
9.0
Ease of Use
DocHub User Ratings on G2

Dochub is the best editor for modifying your documents online. Adhere to this straightforward guide to edit Contrato de renta in PDF format online for free:

  1. Sign up and log in. Register for a free account, set a secure password, and proceed with email verification to start managing your forms.
  2. Add a document. Click on New Document and choose the form importing option: add Contrato de renta from your device, the cloud, or a secure URL.
  3. Make adjustments to the template. Use the upper and left-side panel tools to change Contrato de renta. Insert and customize text, pictures, and fillable areas, whiteout unnecessary details, highlight the significant ones, and comment on your updates.
  4. Get your paperwork done. Send the form to other people via email, generate a link for faster file sharing, export the template to the cloud, or save it on your device in the current version or with Audit Trail added.

Explore all the advantages of our editor today!

be ready to get more

Complete this form in 5 minutes or less

Get form

Got questions?

We have answers to the most popular questions from our customers. If you can't find an answer to your question, please contact us.
Contact us
Un contrato de arrendamiento es una obligacin recproca entre dos partes, en la cual una concede el goce de un inmueble urbano, total o parcialmente, y la otra paga por utilizar el inmueble (ver artculo 1973 del Cdigo Civil).
Los particulares pueden hacer un contrato de arrendamiento de vivienda sin ningn problema. Eso s, deben cumplir las pautas y normas de la Ley de Arrendamientos Urbanos (LAU). La LAU contiene normas imperativas y otras que no lo son.
Se trata de un contrato de arrendamiento que dura un ao como mximo, por lo que suelen aplicarse en los casos en que inquilinos requieren un inmueble a lo largo de un periodo corto de tiempo, como personas que viajan por trabajo, estudiantes o extranjeros.
El contrato de arrendamiento es aquel contrato por el cual las partes contratantes se obligan recprocamente, una (el arrendador), a conceder el uso o goce temporal de una cosa y la otra (el arrendatario), a pagar por ese uso o goce un precio cierto (renta).
Qu debe contener el contrato? Fecha en la que se redacta, fecha de entrega del inmueble y terminacin del contrato. Nombre y la identificacin de las partes. Datos de la casa para arrendar. Precio, forma de pago, fechas y medio de pago. Pargrafo en el que se especifiquen las obligaciones de las partes.

People also ask

El contrato de arrendamiento es aquel contrato por el cual las partes contratantes se obligan recprocamente, una (el arrendador), a conceder el uso o goce temporal de una cosa y la otra (el arrendatario), a pagar por ese uso o goce un precio cierto (renta).
Elementos de un acuerdo de arrendamiento Nombres de las partes. Fecha de comienzo y duracin del acuerdo. Descripcin de la propiedad. Renta. Derechos de posesin y uso. Mantenimiento de la tierra. Situacin de la tierra en el momento de su devolucin. Introduccin de mejoras o cambios de uso.
Una vez se firma, el arrendamiento es un contrato vinculante entre el arrendador y el inquilino. Cambios hechos por cualquiera de las partes podran tener un impacto negativo.

Related links